Ödets ironi!


Fick ett brev på posten idag. Jag tycker alltid att det är lika
spännande när det ligger ett kuvert på hallgolvet.
Skitkul brev, från Länssjukhuset, kvinnokliniken närmare bestämt.

Hej Diana.
Cellprovet du gjorde här på mottagningen visade på cellförändringar
därför kommer du få en ny kallelse.

OMG, just nu skiter jag faktiskt i hur allvarlig cellförändringen är.
Mitt stora bekymmer är proceduren man ska gå igenom.

Jag som får panikattacker så lätt och känner klaustrofobi i
utsatt situationer kommer gå sönder.
Man kan inte gärna rusa ifrån en sån procedur, springa iväg utan
byxor från rummet, nä, även jag har mina gränsen i paniken.

Tack och lov att jag av olika anledningar bokade tid på kvinnokliniken
och tack och lov att jag gick dit. Avbokade orginaltiden och var inställd
på att avboka tiden när jag var där.
Tack och lov för att Ylva körde och följde med mig det. Tack snälla du!!

HPV,  är viruset som orsakar cellförändringarna och är en
sexuellt överförbar infektion, inget sex lika med inga cellförändringar.
Dessutom går smittorisken 10 år bakåt i tiden så jag vet inte vem jag ska skjuta!!

Ja, nog fan ska man straffas för det man gör här i livet!!

Måndagspuss från smått orolig Diana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0