Dumma dumma!


Ush och fy för att gå upp kl 6.15 för att gå till käftis.
Inget bra besök idag inte. Bedövning tog inte tillräckligt
och jag vägrade att få en fet spruta till.

Hade ett hål i min visdomstand som skulle fixas och fy för
i helvete vad omumma det är att borra när det inte är helt bedövat.

Kändes som en hel evighet innan han borrat klart och började
med fyllningen.

Och oj då, här fick Diana lite panik!

Jag har känsliga kräkreflexer och att ha en snubbe petandes
längst bak i käften hjälper ju inte.
Speciellt inte när jag har käften full med saker.

Sugen som håller undan tungan, tandsköterskans sug, en
bomullsgrej som skulle hålla området runt tanden torrt
och tandläkarens jäkla pistol med fyllningen i!

Jag började flaxade med mina händer och och försökte säga:
Ni måste ta bort alla saker ur min mun. Jag pallar inte detta.
Men man kunde nog inte riktigt avskilja vad jag sa.

Tandläkaren fick lite panik när jag panikade mig.
Jag var tvungen att hålla ut tills han var klar annars skulle
han få börja om från början.

Haha, stackars sköterskan tog mig i handen och tjatade
om att jag skulle andas med näsan.

Några minuter senare var det klart!

Fick en ny tid nästa fredag, för att jag inte skulle ha ett jobbigt besök
som mitt sista besök innan kontrollen nästa år. Han var rädd
att jag inte skulle våga komma tillbaka då.

Snällt eller elakt? Har inte bestämt mig ännu!!

Onsdagskyss från tjej som vaknade till strålande sol mitt i ottan!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0