En nostalgitripp!


Pratade om mitt älskade Skintaby för några dagar sedan.
Dock fattar jag inte varför jag benämner det Skintaby, heter faktiskt
Jernlycke minsann, vilket vi säger men om man sagt att det ligger i Skintaby
blir det liksom namnet på skiten

Detta lovely place där jag lärt mig allt man lär sig som barn.
Gå, springa,cykla, hoppa hopprep, rocka rockring och annat mys.
Jag har ätit mig sjuk i magen på plommonen, gjort pajer på äpplena,
rivit mig på krusbärsbuskarna, spottat ut sura vinbär och bränt mig
på dessa jävla brännässlorna - inte bara en gång!

Kräftskivor, födelsedagskalas, midsommrar, förlovning och
annat mys har skett i vår trädgård.
Jag har alltid sagt att OM jag ska gifta mig skulle jag göra
det i trädgården BARFOTA.

Men nej, det blir inget med det.
För nu ska nån annan bo där med sina snorungar!
Dessa ungar kommer säkert vara djävulsbarn som trampar
ner alla bärbuskar, bygger kojor genom att SPIKA i fruktträden,
kasta läskburkar i bäcken och förstör allt det vackra.

Eller så är det söta små lintottar som får precis lika mys som vi.
Där yngsta dottern, precis som min lillasyster, cyklar runt på sin trehjuling
med en höna och hennes fem kycklingar i följe!

Ja, fan vilken tur vi hade som bodde på landet!
Tills jag var 14 tyckte jag det sen insåg jag vilket projekt det var att
ta sig till bussen 3 kilometer varje morgon för att åka till skolan.
Nattbussen efter discon var inget jubel och att tvingas cykla tre kilometer
om man var sugen på något från kiosken!
Nä fy fan, tack och lov för att bo i Halmstad!!

Fredagskyss från tjej som hoppas att dom som köper huset ger mig en visning när det är klart!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0