Gör det nu istället!


Min kära lillasyster är en väldans stressig människa,
så stressig att hon egentligen inte behöver stressa.

Jag är själv ganska stressad av mig och vill helst ha allt
gjort NU så att jag slipper tänka på det.
Har jag något framför mig att göra tänker jag på det så
ofta att jag blir stressad över att ha det väntandes.
Om jag ska göra något på torsdagen börjar jag stressa över det
på måndagen. Således är ju jag och min syster en dålig kombination!

Linda hade en period när hon stressade sönder både sig själv och mig.
Hon hade så mycket att göra och så lite tid.
Och fan vad hon gnällde:
Jag måste göra det och det och det och det... och så måste jag duscha!

Hennes största bekymmer var just det här med att hon var tvungen att
duscha. I flera timmar kunde hon gnälla över hur mycket hon skulle göra
och hur lite tid hon hade och var tionde minut slängde hon in meningen:
Och så måste jag ju duscha.

ISTÄLLET FÖR ATT GNÄLLA ÖVER HUR MYCKET DU HAR ATT GÖRA BORDE
DU GÅ OCH GÖRA NÅGOT! HADE DU GÅTT OCH DUSCHAT FÖR EN TIMME
SEN NÄR DU BÖRJADE GNÄLLA HADE DU VARIT KLAR NU!


Någongång har det hänt att jag gått sönder så mycket av hennes stress
att jag själv trott att jag inte ska hinna med det jag ska göra!!

Om hon hann med allt hon skulle göra?
Givetvis, tom duscha hann hon med!!

Diana+Linda+Stress= BRÅK!

Tisdagspuss från tjej som faktiskt gillar att ha ett späckat schema!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0