Sämsta kocken i världen!


Jag är verkligen inte så haj på att laga mat men tydligen
är min bror ännu sämre.
Han satte eld på köket igår när han skulle laga mat. Way to go.

Detta resulterade i en blixtvisit på akuten för oss mitt i natta.
Slog nog något slags rekord i snabbhet på akuten skulle jag tro.
Ingen fara på taket med honom, bortsett från att han förmodligen var hungrig.

Givetvis uppstår andra problem, inget att förvånas över med min otur.
Mitt i bilresan börjar det lukta typ rök i bilen.
- Pappa, vad är det som luktar.
- Jag vet inte riktigt, kan vara något som är ......
Resten hörde jag inte utan frågade snabbt om vi verkligen
borde fortsätta köra.
- Ja ja, det är nog ingen fara, svarade min kära far då.

Snälla biljävel, explodera inte!! Så tänkte jag resten av färden
till akuten. Väl framme skulle pappa pilla med motorn och ha sig.
Vad som var fel? Nåt med strömtillförseln från generatorn eller nåt....

När vi skulle åka hem igen säger pappa:
- Ja, då får vi hoppas att bilen startar. Men jag väntar med att starta till ni
rökt klart och hoppat in i bilen.

Om jag var dödens skraj för att bilhelvetet skulle explodera? NÄHÄ!!

Som i slow motion ser jag pappa vrida om nyckeln och förväntar
mig en nära döden upplevelse men nä, jag slapp.

Hade MacGyver vetat hur mycket jag hatar honom kan jag lova
att det hade varit han som byggt ett hyreshus i pappas motor,
därför som strömskiten strulade. Eller så kanske MacGyver var sugen
på ett ångbad och lite bastu och byggde ett spa av ett löv i motorhuven.

Jag som älskar att åka bil älskar det ännu mer nu!!


Tisdagspuss från Diana som förlorade massa timmars sömn!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0