Tänk om....tänk så skulle....vad gör jag då?


Jag får panik för andras skull. Verkar vara lite inne nu att vara snabb
som en vessla med att flytta ihop och skaffa knodd, helst
innan det gått några månader.

Visst, jättemys för dom och visst tusan måste det vara mummahärligt
att träffa nån och känna så instant att man vill vara med varandra
så mycket att man faktiskt kan tänka sig att flytta ihop direkt.

Själv får jag panik bara jag tänker på det, men jag kanske är som en
snigel, slö och långsam.
Lite modigt att våga släppa allt sitt eget och bli en av två liksom,
men jag tänker alltid långsiktigt och följer aldrig den
spontana känslan.

Givetvis skulle väl jag också tycka det vore trevligt om jag föll
mummahärligt för nån vid första ögonkastet men va fan,
det gör jävla ont i knäna att falla framåt så lite skydd måste
man ju skaffat sig först!

Hade nån efter några få veckor frågat om vi ska flytta ihop
hade jag tagit på mig mina löpardojjor och sprungit as fast and as far away
som möjligt, dvs 1 kilometer för mina lungor hade inte pallat mer.
Dessutom hade jag fått skoskav för mina skor är inte direkt insprugna!
Helt enkelt hade jag inte kommit så långt bort!

Jag tycker att det tar ganska många veckor innan man typ
kan säga att man är ihop så egentligen är det ju så att dom
som flyttar ihop väldans tidigt inte ens hunnit bli ihop!

Söndagspuss från tjej som njuter av friheten!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0