Action söndag på lugna Årastugan!

( Årastugan = Rotorp. Ro=åra ,torp=stuga=))


I godan ro sitter jag och äter min musli när det plingar på dörren.
Hade jag inte svalt det sista jag hade i munnen hade jag förmodligen
satt i halsen av kväts av chock!

I titthålet ser jag två blå gubbar, en kvinnlig polis och en manlig polis.
Första tanken när polisen ringer på är väl att det har hänt nån
nära en allvarlig olycka, typ att nån dött.
Tack och lov är jag en laglydig medborgare så jag tänkte ens
tanken på att jag skulle ha gjort något!

Ingen allvarlig olycka och ingen död anhörig.
Polisen hade något helt annat på hjärtat!

Men fy fan vad pinsamt med två konstaplar som stiger in i
ens lägenhet, grannarna kan ju tro att jag är kriminell.

Nyfiken som en tok ser jag genom mitt kikhål att polisen
plingar på hos andra i huset med. Phu, blev orolig att jag skulle
tappa mitt anseende här i trappen och bli sedd som en brottsling.
Så sjukt jävla pinsamt och lite smått irriterad blev jag minsann
på galningarna som drar hit poliser. Gah!

Söndagskyss från laglydig flicka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0