Kladda inte!


Igår hade jag inte mått dåligt över att vara några centimeter längre.
Hade suttit finfint med lite mer längd.

Målade om sovrummet igår, eftersom att jag tydligen haft färgen
väntandes i tre månader var det dags att hämta den.
Det tyckte iaf färghandeln.

Jag skämdes lite när jag kom och hämtade den
och svor en smula, nej en hel brödlimpa, när jag fick
traska hem med en fet burk färg i ösregn!

Fröken Nada Tålamod var ju tvungen att sätta igång och måla
igår. Om jag har något som ska göras kan jag liksom inte vänta
med att göra det. Kan för tusan inte ha en fet burk ståendes i hallen!

Maskeringstejp, jag vill lägga mig ner att skrika när jag upprepar det ordet.
Förra gången jag målade svor jag på att aldrig göra det igen.
Tydligen ska man aldrig säga aldrig!
Tejpa alla jävla lister och taket, sparmåla och lägga ut tidnigspapper.
It sucks  -  HARD!
Rolla rolla rolla rolla, träningsvärk av det jäkla rollandet.
Men nu är det klart.
Extra bra känns det för att jag gjorde ALLT själv!


Lila i all ära men nu blev det mrökgrått med lite grönt.
Minns knappt hur den såg ut när jag valde den
och efter första varvet rollande undrade jag hur fan jag änkte
när jag valde färg!

Smärtsamkyss från händig tjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0