Vi är många och vi håller ihop!


En del säger att jag inte ska vara så hård mot min mamma.
Jag ska vara tacksam över att ha en mamma, det finns dom som inte har det!

Klart att jag är tacksam över att jag har en mamma. Jag är tacksam över att jag har en
pappa och att jag har syskon och syskonbarn.

Jag är tacksam för mycket men vissa saker är liksom
självklarheter.
Jag ska vara tacksam över att jag har en mamma.....
det är jättetrist för dom som inte har det men jag ser inte
mig som lyckligt lottad för att jag har en mamma eller pappa
eller vad det nu är man ska vara glad över.

Det är en självklarhet att det finns föräldrar och syskon men sen
har man ju såklart olika förhållanden till sina föräldrar men lik förbannat
så har man dom.
Missförstå mig rätt, jag är glad och tacksam över min familj
men jag tycker inte att dom som saknar nån förälder eller syskon
kan tycka att jag ska vara glad över att jag har en familj som bryr sig.

I så fall ska de allra flesta vara tacksam och glada över att dom har
armar, ben, ögon, öron, kan gå, stå, cykla, skratta, gråta och allt
annat som bara finns där utan att man behöver reflektera över det!
Föäldrar är lite som armar, dom liksom bara är där.
Man kan vara nöjd med sina armar eller totalt missnöjd, vissa kan träna
sina armar till det bättre och en del människor har den extrema oturen
att förlora en eller båda armarna

Däremot är jag väldigt tacksam och lyckligt lottad över att jag har så
fina vänner. Dom har jag själv valt och dom finns kvar hos mig av
egen vilja. Och jag vågar påstå att jag valt med omsorg för mina
vänner som jag umgås med är dom allra bästa!
Jag är vän med mina vänner för att jag älskar dom, för att dom
är otroligt fina, inte för att universums regler säger att jag måste.....

Givetvis är jag glad över min familj, på vissa sätt har jag haft
tur och på vissa sätt mindre tur, but I do love them.
Mer än min armar faktiskt=)
Och vi är en stor skara min familj!


Familjekram till hela stora familjen Bjurfalk/Holmgren/Sjöstedt/Persson/Sandberg



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0