Mjuka och runda rörelser.


Nu har jag gått och blivit en gymtjej.
Och fy tusan vilken klenis jag är!
Tio minuter på en cross trainer som uppvärmning,
mitt stora problem är att jag efter tre minuter är helt slut och
undrar hur fan tiden kan gå så sakta?!

30 sekundersintervaller på varje station och ibland
kan 30 sekunder kännas som en hel evighet plus lite till.

Men jäkla vad gött det är när jag har slitit klart.
Lite så där lagom svettig, skön känsla av att kroppen arbetat
och sit upsen på den där jävla matten sätter prick på passet.

Så ja, träning kanske är underskattat ändå!
Lätt för mig att säga nu när jag efter flera års funderande på
att börja träna äntligen lyft på mitt fläskiga arsle.

Beach 2011: here we come!!

Kyss från tjej som har njutningsbar träningsvärk!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0