Ten years ago....


När jag var i ÖVRE tonåren blev jag helt plötsligt
överkänslig mot kyckling.
Mycket skumt då jag växt upp på ett hönseri och har således
ätit kyckling i diverse former flera gånger i veckan
under hela min uppväxt.

Jeje, det var mindre trevliga upplevelser efter middagen
innan vi (pappa) kom fram till att det förmodligen var
kycklingen. Så då slutade jag med kvack-mat och vips,
inget konstigt i magen inte.

Seriöst, magen kollapsade när jag åt kyckling,
åt BÅDA hållen. Bajsig och kräkig, typ sitta på toa och
samtidigt spy i en hink. Som en riktigt dålig bakfylla!

Sen kom min smarta pappa på att det kunde vara snäckskalen
i hönsfodret min mage inte pallade så jag testade att äta vete-
kyckling. Funkade finemang.
Pappa är ju liksom en hönsexpert då han var kycklinguppfödare.

Men för några dagar sedan gav jag mig på att testa att äta "vanlig" kyckling.
Sjukt gott!!!
Sen var det bara att vänta in och se om magen pallade
och ja, jag tror minsann att min mage pallade trycket.
So far so good!!

Jag var ju tvungen att prova, magen kan ju faktiskt ändra sig.
Eller så pallar magen några gånger och helt oförberett kollapsar
magen den dagen jag äter kyckling långt hemifrån!!

Kuckelikukyss från fjädertjej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0