Engagerar man sig inte har man fan inte rätt att gnälla!


Nu är det fjärde gången jag tänker utnyttja min rättighet
att rösta. Dock har jag  inte bestämt mig helt för hur jag ska rösta.

Jag har inte röstat på samma parti alla gånger så jag måste
läsa på lite mer innan jag bestämmer mig.
Men jag har till 95% bestämt mig och förmodligen blir det så.

När jag var liten och mina föräldrar skulle rösta var det
en ganska big deal. Bönner som dom är klädde dom sig fint
och åkte upp till Harplinge för att lägga sina röster.

På kvällen följde vi valet på tv och inväntade vinnare.
Mina föräldrar var som sagt bönder och röstade konsekvent
på Centern. Idag är deras bonnadagar över och jag skulle
tippa på att sossarna får deras röster!

Det har hängt med till mig, det där med att kolla på valvakan
och det kommer bli så i år med. Vi ska gå och rösta tillsammans
sedan dimper vi ner i soffan och följer det spännande resultatet.
En mycket bra ursäkt till att äta godis på en söndag!!

Söndagspuss från tjej som tycket att ALLA ska rösta, iaf blankt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0