Nu är det kokta fläsket stekt!


Rotat runt lite i alla härliga och ohärliga vallöften
för att gardera mig så att jag valt rätt parti.
Givetvis har jag vetat hur jag ska rösta väldans
länge men det skadar ju inte att ha lite koll.

Valfläsk, många stör sig på det där.
Partierna lovar bra grejer sen hålls det inte.

Vallöften om bättring av både det ena och det andra
men det är faktiskt så det funkar här i världen.

Kan ju jämföra det med en enkel sak som relationer.
I början är man den bästa man kan vara, alla ens goda
sidor är framma för jämnan och självklart tänker man
efter extra noga för man vill ju bli omtyckt.

Sen går det ett tag och man blir ihop liksom och då
slinker det sakta men säkert fram lite dåliga sidor.
Och dom fanns ju inte från början så då höll man ju inte
riktigt det man "lovade"!

Man säljer sig själv ur det bästa perspektivet och sen tittar
sanningen och hlea personligheten fram.

Hela livet är ett stort fett valfläsk!!

Söndagspuss från tjej som tycker att det är hög tid för alla att bestämma sig nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0