Va? Har jag sagt det?!


Första delen i kursen " Demens ABC" avklarad idag.
Intressant? Nja, mest läskigt att tänka på att ta
hand om gamla människor!
Varför jag valde kursen?
I brist på annat att göra plus att man får ett diplom!!

Fast min syster sa att det kanske är bra för jag kanske
får bättre tålamod gällande mamma då.

Måhända att jag får men jag tänker ändå inte klä
av och på henne!
Jag har lite svårt för gamla människor,
dom är liksom lite äckliga på något sätt.

Människan vandrar verkligen tillbaka till barn-stadiet
när dom blir gamla och sjuka.
Och tillslut sitter dom i blöja och blir matade med välling.
Skillnaden är att barn är toksöta och gulliga när dom geggar mat.
Gamlingar är bara äckliga när dom petar i maten med fingrarna!!

Nej, jag har svårt för oldies och skulle vara den sämsta
som någonsin jobbat på ett åldersomhem och jag mot all
förmodan skulle tvingas jobba på ett sådant!!

Fredagspuss från tjej som iaf lärt sig något nytt idag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0