Fylle-sms


Jag ska villigt erkänna att det hänt att jag vaknat upp med lite lätt
huvudvärk och en sån där hemsk känsla när man läser utkorgen
i min mobil. Men sen fyllde jag 23, blev vuxen och slutade skicka knasiga
sms på fyllan.

Min gamla man vaknade nog med den känslan i fredagsmorse.
Jag hade fått 11(!) sms av honom under natten.
Dom började normalt men sen blev han nog lite frustrerad över
de uteblivna svaren så det övergick i ilska.

Diana! Jag är stensäker på att du en kväll som denna druckit öl och just
nu befinner dig på ett dansgolv. Har du trevligt?


20 minuter senare:
Ska vi mötas strax efter tre och käka lite nattamat?


Ytterligare en stund senare:
Efterfest?

Sen kom nästa:
Om du tror att jag på fullaste allvar tror att du är hemma och sover
tror du helt fel, så lättlurad är jag inte.

Och nästa:
Jag vet att du vill lika mycket som jag=)

Några minuter senare:
Fan vad taskig du är som inte svarar!

Vid tre:
Nå Diana, vad säger du om lite mat? Hemma hos mig!

Kvart över tre:
Du är enbart en jäkla surhäxa som skiter i att svara. Jag fattar ju att du är ute!

Halv fyra:
Jag går hem nu, du missade din chans!

Vid fyra:
Om du tror att jag tänker svara om du hör av dig nu tror du helt fel.

Tjugo över sju på morgonen:
Oj, du kanske faktiskt är hemma och sover......
Förträng sms:en som jag skickade och glöm att jag hörde av mig!

Jag låg faktiskt på riktigt hemma och sov, jag missade denna eminenta utekväll
och såhär i efterhand kan jag skatta mig lycklig över det.

Tack och lov att jag sov så jag slapp det åbäket.
Han kan fan konsten att tjata och efter ett tag så har han helt plötsligt
lyckats med sin övertalning.
Till mitt försvar så är han faktiskt polis så hans övertalningsförmåga är grym.

Ibland gör man bäst i att sova tidigt!

Kyss från tjej som måste plantera blommor på balkongen snart!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0