Old fashion!


Det är 2000-talet nu och jämställdheten är fortfarande lika
aktuell som för fem år sedan.
Jag ska villigt erkänna att jag inte bryr mig helt jäkla mycket om det där.
Jag tycker inte att jag eller nån annan tjej är varken bättre eller
sämre än män. MEN de fysiska förutsättningarna är ju faktiskt
könsuppdelade och det är nog något vi får acceptera.

Män kommer aldrig att kunna föda barn och jag kommer
aldrig bli den snabbaste polisen eller den starkaste brandmannen.
Män kommer aldrig bli den mest omhändertagande barnmorskan
eller den mest sympatiska sjuksköterskan.

Jag kommer aldrig bli en smidig svetsare och jag kommer
aldrig bli en asfalterare. Så är det bara.

Och eftersom att jag faktiskt förstår att förutsättningarna är olika har jag också
rätten att tycka att vissa saker ska vara som det alltid har varit.
Mannen ska vara man och kvinnan ska vara kvinna.

Mannen ska jaga och uppvakta och sen får kvinnan välja, rättvisare än
så kan det ju inte bli=)

Jag skulle ALDRIG sträcka mig så långt i jämställdheten att jag skulle
falla i den moderna fällan att "tjejer minsann själva kan ta första steget".
Nej, det kommer aldrig att hända, inte ens chans i världen att jag skulle
få för mig att ta första steget till något. ALDRIG.

(Läs: Ni kan bortse från sista halvan av inlägget och det dravlet,
enda anledningen till mitt motstånd av att ta första steget har enbart med
feghet att göra. Korrekt tolkning: Skulle aldrig våga det, finns ju en risk att
man blir dissad!)!


Ondagskyss från Diana vars mamma friade till pappa - modernt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0