Tager du?



När jag var ung tänkte jag att jag inte skulle ligga innan jag hade gift mig
men så blev jag 15 år och kär.
Då kändes det inte längre lika viktigt helt plötsligt.
Och eftersom att det redan var kört var det ju dumt att stå fast
vid den filosofin!

Nu, ett halvt liv senare, funderar jag inte på varför jag tänkte att
jag skulle vänta tills jag hade gift mig utan varför tänkte jag att jag ens
skulle gifta mig?!

Gifta mig? Nej nej nej, det kommer inte att hända.
Jag kommer ALDRIG stå i en brudklänning framför en prälle
i en kyrka och tramsa med tärnor, tårta och annat tjafs.

Måhända att det kan vara mer praktiskt att vara gifta om man
ska ha barn, köpa hus och  ha annan skit ihop,
då kan jag tänka mig att slå ihop mina knutar med
någon annan. Men mest för att det ska finnas på pränt.

Och enbart om jag får ha en vanlig klänning, vara barfota, brudbuketten består
av plockade blommor och detta ska ske UTOMHUS på nån äng.
Inget kristligt, inga tramsiga kruseduller och ingen bröllopsfest.
Bara en vanlig fyllefest fär folk är glada och dansar!

Och ja, givetvis gifter jag mig enbart om jag är kär.
Ska jag offra något får det ju vara till nån jag verkligen
håller av. Och ska jag ge något vill jag ge det till den bästa såklart!

Jag tänker ju inte köpa hus med nån jag inte vill vakna med varje morgon......

Kyss från Diana som varit tärna en gång, det räcker!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0