Nu är våren kommen, nu är våren här.....INTE!


Lite lätt lagom trött på dom där vita flingorna som faller!
Lite lätt är väl visserligen en underdrift men jag hade vår förra veckan.

Vid nio när jag gick upp visade min termometer 11.3 grader.
Jag gjorde ett jämnfota hopp av lyckan och käkade frukost med
gott humör och såg fram emot en promenad i nice väder.

På promenaden blev jag förvånad över hur jäkla kallt det
var om öronen, trots att jag hade mössa.
11.3 grader och så kallt om öronen?! Jaja, så kan det vara.

Sen ringde min storasyster och dödade mitt goda humör!

- Snöar det på Rotorp?
- Vad då snöar det hos er? Här är det 12 grader!
- Här snöar det jättemycket, säger hon.

Säkert liksom tänkte jag. När vi pratat i några minuter tittade
jag ut igen och jäkla vad det yrde snö.
Tog en titt på min termometer för det är skumt att det kan snöa när
det är så varmt ute.

15.4 visade min termometer.

Jag konstaterade att den nog inte mådde så bra.
Bytte batteri och vips så gick våren över till vinter med minusgrader.

Fan vad jag kände mig lurad!!

Onsdagskyss från tjej som nyss upptäckte att det faller flingor idag igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0