Gått under för många stegar!!


I söndags bestämde min dörr sig för att strejka en smula,
en fjäder i låskistan som gått paj fick jag veta idag.

Den måste låsas för att vara stängd, den där lilla plutten under låset
hoppar liksom inte ut igen.

Samtidigt svämmar det över i mitt badrum och jag var tvungen att
stoppa ner min hand i avloppet och dra ut en obestämbar geggmassa
bestående av hår som luktade mindre gott och den där lukten satt kvar
typ 24 timmar senare!!

Aja, inte hela världen liksom. Det kunde ju varit värre.
Som att jag återigen har ett lite väl platt bakhjul för att det ska
vara skönt att cykla!
Eller att husvärden inte kunde fixa min dörr idag utan den måste reklameras
till Svenska skydd för det är ju garanti på den.
Eller att provsvaren inte kommit. Eller att det krånglar med mamma
för 57:e gången!!

Något mer som gått fel för fröken Diana?
Nej, inte än så länge.

Hade detta varit för ett år sedan hade smått nuerotiska Diana lagt
sig i en hög i översmämmningen och svurit åt dörrfan men nej,
jag börja vänja mig vid att saker krånglar så det är helt enkelt bara att ta
ett djupt andetag och ordna upp saker så gott det går.

Inga tårar i världen eller ilska gör golvet torrt, dörren hel, cykeln full av
luft, inga tårar i välden eller ilska skyndar heller inte på posten eller
gör min mamma frisk.

Jag orkar inte ens bli upprörd längre, sånt händer så det är bättre
att spara energin till att göra om och göra rätt!!

Kyss från tjej som iaf har en hel kaffebryggare!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0