Ibland ska även jag ha lite tur!


Att jag andades ut en lättnandes suck när jag lagt på med doktorn.
Tanttan talade glatt om att de mickroskopiska proven visade noll cell-
förändringar och således nada cancer.

Slemhinna har en liten inflammation, den är torr, för tunn,
nedtyngd och lättblödlig.

Så i höst ska det utredas och behandlas.

Men vem fan bryr sig om det just nu, jag har ju inte cancer iaf!!

Det enda tråkiga med detta samtalet var att hon bad mig sluta
med mina p-piller.  Jag som sluppit fenomenet mens i typ sju år
måste genomlida tre månader med smärta, äckelblod och
äckliga mensskydd. Ibland är det rätt äckligt att vara kvinna och jag får
joina resten av väldens kvinnliga kvinnor.

Men, vem fan bryr sig, jag har iaf inte cancer!

Doktorn skojade minsann till det lite med:
Använd kondom i sommar och ta det lugnt med spriten.

Hahahaha, desamma, svarade jag.

Jag som givetvis är lite känslig mot latex får kli bara av tanken
på en kondom i mig så det blir fasen liggtorka i det Bjurfalkska templet
i sommar.

Men som sagt, men fan bryr sig, jag har ju iaf inte cancer!!

Torsdagskyss från tjej som inte har cancer, det firas med en fet high five!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0