LINDA


har namnsdag idag! Min syster heter Linda, mamman till mina brorsbarn heter Linda
och jag har några kompisar som heter Linda.

Namnet blev tydligen jättepoppis på 80-talet och nästan 40 tusen har Linda
som tilltalsnamn.

Så grattis till alla er över 50 tusen har som Linda som namn, både mellan och för.
Men mest grattis till min syster, barnensa mamma och mina vänner som
heter Linda.
Och Linda Lovelace, denna pionjär får ett extra grattis!


  • Det finns  en äppelsort vid namn Linda.
  • Linda är också namnet på en injeförening för datavetare på Karlstad univeristet.
  • Linda betyder "kvinna i jade" på kinesiska, "den sköna, den netta" på latin, Linda betyder även "vacker" på spanska.
  • Linda är även ett ord på Quenya (alviska) med betydelsen: "vacker".
  • Linda är även en äng som lagts i träda
Grattispuss till alla Linda från Diana

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0