Nojiga korven!


Knappa in hit och knappa in dit. Personummer och telefonnummer och fan
och hans mamma. Allt för en fråga om ett recept jag fått utskrivet av den
där unga doktorn men jag vet inte varför eller hur jag ska ta dom.

"Vi ringer upp dig omkring kvart över nio", den rösten kan inte klockan iaf,
det kan jag konstatera för ingen från Klammerdamm har ringt ännu.

Däremot ringde det en annan vårdinstans till mig.
VIP-kortet på Kvinnokliniken fick en till stämpel för
det var en kvinna därifrån som ringde mig.

Mina provsvar finns hos doktorn och doktorn som operarade kommer
att ringa mig i eftermiddag.

" Kl 14 har hon satt upp telefontid men det kan ju dröja flera
timmar efter det innan hon ringer för vi vet aldrig vad som är
akut eller inte som kommer in under dagen. Men du får ha med dig din
telefon och gå undan när hon ringer. Kan jag få ditt nummer Diana"

Jag frågade om inte hon kunde säga provsvaren till mig men icke,
det var doktorns uppgift sa hon.

I min värld innebär det mindra goda besked om dom inte skickar brev
utan ringer så ja, jag är lagom stressad och behöver nog gå em promenad eller något.

Kyss från orolig tjej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0