Barndomens lögner!

Min pappa har tutat i mig massa saker som på senare tid inte visat sig
vara sanna. Pappa lurade dock i mig saker som är någorlunda vettiga
och vissa saker kan jag än idag fundera på om dom kanske är sanna trots allt.
Mamma däremot, hon har borde ha en väldigt svart tung!!

Man ska inte äta kärnor för då fastnar de i magen och gror

Om man inte snyter sig drar man istället  upp snoret i hjärnan
är det var jättefarligt.

Ligger man för mycket i sängen får man problem med ryggen.

Om man gör grimaser för ofta kan ansiktet "låsa sig" i en grimas
och man ser aldrit ut som vanligt igen.

Om man sväljer tuggumi kan det sätta sig på hjärtat och då dör man.

Sväljer man ett hårstrå kan det skära sönder hela tarmsystemet

Det är farligt att vara kåt, man an dö av det

Sitter man för nära tv får man dålig syn.

Man måste vänta 30 minuter med att bada om man ätit, annars får man kramp,
då kan inte simma och då dör man.

Gråter man för mycket kan man få näsblod och näsblod är farligt

Om man håller inne en nys stannar hjärtat eller så exploderar hjärnan.

Det finns en skatt vid regnbågens slut.

Man ska inte vara nära rinnande vatten när det åskar.

Varje gång man tänder en tändsticka dör en sjöman.

Kollar man i kors fastnar ögonen så.

Dödar man en spindel regnar det nästa dag.

Tittar man in i mickron när man har den igång blir man strålad.

Tar man i för hårt när man bajsar kan tarmarna trilla ut.

Man blir förkyld om man inte klär sig ordentligt när det är kallt.

Är en drömmar i färg håller man på att bli galen.

Om man är ute själv i mörkret kunde farliga gubbar röva bort en.

Alla dess hemska gubbar som kunde ta en överallt, tomten kom inte
om man va dum osv.

Varför skrämmer man halvt ihjäl sina barn på detta sätt??

Inte konstigt jag är rädd för allt=)


Kyss från lättlurad tjej!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0