Stressfraktur!


Vid väderskifte har jag värk i kroppen, speciellt när det ska bli kallare ute.
Mest ont har jag i underbenen. Jag gick till doktorn för några år sedan.
Han klämde lite på olika smärtpunkter och kom fram till att värken
berodde på psykisk stress.
Köper inte riktigt den förklarigen, dels för att jag verkligen kan sätta
värken i samband med väderskifte och dels för att jag just då nog var som
minst stressad någonsin.

Nu har jag klåda över hela jäkla kroppen, inte på magen iofs men i hårbottnen också.
Jag har inte utslag och inget som syns på kroppen förutom  på de ställen där jag kliat
sönder mig.
Jag har alltid haft känslig hud men det har hjälp att smörja in den och det har inte varit som nu.

För 5 år sedan hade jag vintereksem, då kliade det också över hela jäkla mig.
SKillnaden då var att jag hade små röda prickor och torra fläckar på kroppen.

Klådan beror på psykisk stress säger herr doktor.
Eh?! Jag tycker dom är lite snabba på att konstatera att allt
beror på stress av det ena eller andra slaget.

Jag skulle fan kunna komma till doktorn med en bruten fot och han
skulle kalla det stressfraktur och säga att jag är psykiskt stressad, därför bröt jag foten.

Psykisk stress, my ass. Jag har aldrig hört talas om att man kan få klåda av stress.
Aja, jag ska iaf smörja in mig två gånger om dagen, undvika att svettas
och helst inte duscha så ofta. När jag smörjt in mig ska jag vara utan kläder en stund.

2 problem med det!! Undvika svettas blir svårt då jag svettas som en kossa på natten
när jag sover. Gå utan kläder när jag smörjt in mig, jo i denna kalla
lägenheten kommer det leda till köldskador!!

Korv vad trött jag blir!!

Tisdagskyss från tjej med hårbottnen full av lotion!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0