The game is on!


Hade spelkväll med i fredags med grannarna vars golv är mitt tak och Ylva.
Jag är en grymt dålig förlorare och en ungefär lika dålig vinnare.
Jag bara vill vinna när det spelas spel, inget annat är möjligt!

Jag blir helt till mig och går in för spelet.
När det blir lite jobbigt och jag måste tänka febrily,
ja då blir jag tom svettig i armhålan av iver.

Spelade ett spel jag inte spelat innan och inte heller hört
talas om " Sequense",ett himla skoj spel där man måste
tänka och helst då tänka tre steg framåt.
Där hade jag nog nytta av mina schack-kunskaper jag införskaffade
som barn i schack-klubben i Harplinge.

Att jag spelar Backgammon underlättade nog lite också.

Och vet ni vad? Jag VANN!! Wiha!

Detta spel borde alla införskaffa och roa sig med på helgerna.
Hellre vakna med huvudvärk av allt tänkade än huvudvärk av öl.
För jag vaknade med huvudvärk i lördag, troligtvis pga min hjärnas febrila
aktivitet för att vinna=)

Söndagskyss från tjej som tackar Jenny, Ylva och Fredde för en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0