Sverige - Finland


Jag minns tydligt och väl som om det var igår när Sverige
mötte Finland i hockey VM för några år sedan.

Jag ska villigt erkänna att jag tyckte det var lite obehagligt och att
jag överlag inte är helt förtjust i någon sport eller andra sammanhang där Sverige
möter just Finland.

Alla har ju dessa "skämt" om kampen mot Finland.
Typ " Kläm finnarna så försvinner dom", " släng på clerasil och förinta finnarna"
"äckliga finnar, det är ingen som gillar dom" osv osv.

Jag som under flera år haft grymma acneproblem i fejjan känner mig
lite smått illa till mods när dessa " skämt" haglar ur folk när Finland har
lite övertag mot Sverige.

Just när det var hockey mellan vårt land och Finland för några år sedan
tittade jag med ett gäng hormonstinna pojkar och dessa uttryck om "klämma finnar"
osv haglade tätt.

Där satt jag och kände mig lite dum liksom, hela fejjan full av dessa äckliga finnar
som alla bara avskyr!!

Minns att jag faktiskt hade gråten i halsen och trots att jag älskar sport och
tävlingar njöt jag inte det minsta av den matchen!

Aja, i nuläget är mitt ansikte ganska friskt men finnarna har ju satt sin spår i form
av lite gropar så jag är inte riktigt lika länslig för dessa hemska kommentarer längre.

Jag får helt enkelt välja mitt titt-sällskap noga och väl för at njuta av matchen
utan att få finn-ångest!!

Nu tänker en del av de jag känner: Oj, är Diana så känslig?
Ja, gällande just den saken är jag det.
Det suger röv att ha acneproblem och jag led frutansvärt av det.
Blärk!

Kyss från tjej som hejar på frihet från finnar i dubbel bemärkelse!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0