Watch out for my brother!


Jag är någons lillasyster, tre styckens lillasyster.
Jag har två äldre bröder och när man är tonåring kan det
vara en mardröm för pojkar i ens egna ålder.

Oavsett ålder är jag ju fortfrande mina bröders lillasyster
och då är det ju så att man är beskyddad.

Min lillasyster har faktiskt fått mitt beskydd en gång,
och givetvis skulle jag göra om det anytime.

Bröder är såklart mycket värre och när jag var yngre var
en pojke stygg mot mig, då hotade min äldsta bror honom med stryk.
Ingen är dum mot hans lillasyster, så sa han.

Så, givetvis är man som lillasyster beskyddad, tills man är gammal nog
att ta vara på sig själv.
Eller tills bröderna inser att man inte är den där oskyldiga flickan längre,
då får man ta sina strider själv.

Iaf kan man inte göra sin beskyddande bror upprörd i onödan
så för att vara på den säkra sidan ville jag föregå eventuella
skvallerier och odiskreta händelser på Facebook så jag ringde min
bror för ett samtal av skvaller.

Jag kan tillägga att det var väldigt längesen jag ansågs inte
vara en oskyldig flicka längre och det är lika längesen
jag kunnat ta vara på mig själv!

Men det känns lite som att saker ibland bör komma från rätt
käft för att det inte ska få oönskade effekter.
Nån hör något av någon som läste något någonstans och helt plötsligt
väntar jag en älgkalv med kungens racerbil liksom.

Ja, det var inte precis så att det rök ur öronen på min bror
trots att jag odlar allround däck med söndagsbilagans häftklammrar!

Söndagsyss från tjej som absolut inte får missa liven ikväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0